.:: Main Menu ::.

Sunday, March 20, 2011

Bermalam di katil seorang lelaki

Assalammualaikum wbt..


Kisah berlaku waktu satu rombongan guru pelatih membuat rombongan ke tempat bersejarah. Bila sampai ke tempat yang dituju para guru pelatih mendapati tempat tersebut merupakan satu yang tidak pernah dikunjung oleh sesiapa, lengang, sepi!

Maka guru pelatih bermula turun untuk melihat kesan sejarah yang ada di tempat tersebut. Pada permulaan, mereka berkumpul bersama melihat kesan sejarah yang ada. Lebih kurang sejam selepas itu mereka berpecah menuju ke tempat sejarah yang mereka sukai.



Nak dijadikan cerita, seorang guru pelatih perempuan yang begitu tekun mencatit dan mengarang maklumat yang ada pada kesan sejarah tersebut tanpa disedar dah tertinggal.

Yang trainer pulak ingat semua cikgu-cikgu dah ada dalam bas, jadi mereka bertolak untuk balik.

Cikgu pelatih yang tertinggal tu mula gabra, menjerit sekuat hati, cemas giler panggil kawan-kawan dia dan pelatih yang lain. Tapi hampa.

So dia tekad berjalan nak keluar dari tempat berkenaan menuju ke kampung berdekatan. Sejam berjalan tetapi masih tidak menjumpai sesiapa. Mulalah letih dan menangis panggil mak ayah.

Pusing pusing nampak satu pondok kecil berdekatan dengan tempat tu. Jadi, dia pergi ketuk pintu. Keluar seorang pemuda anggaran umur linkungan lewat 20an dan bertanya: "Siapa kamu?" Jawablah cikgu tadi yang dia tertinggal bas rombongan, dan tak tahu nak pulang.

Berkatalah lelaki tadi bahawa tempat yang ingin ditujunya terletak di selatan dan tempat mereka berada di utara, dan tempat tu memang tak didiami sesiapa. Maka menangislah cikgu tadi bagai orang hilang akal.

Disebabkan kesian, lelaki tu menyuruh cikgu tadi bermalam di pondok dia je sementara tunggu subuh untuk dihantar pulang.

Cikgu tu disuruh tidur atas katil lelaki tersebut manakala lelaki itu tidur atas lantai berhamparkan kain je dan ambil sehelai kain lain digantung sebagai pengadang tempat tidur antara dia dan cikgu tu.

Lelaki tadi duduk di penjuru pondok dan membaca buku. Yang cikgu tu tutup seluruh badan dia dengan kain gebar menahan menangis dek takut dan tak henti matanya mengawasi lelaki misteri tu.

Tiba-tiba lelaki tu tutup buku dan pergi kat lilin yang menyala dan membakar jarinya satu persatu.

Cikgu tadi apalagi, bertambah kecut perut takut kerana berfikir bahawa lelaki tersebut mengamalkan ilmu songsang, mengeletar giler maut. Maka kedua-duanya tidak tidur sehingga pagi.

Bila menjelang pagi lelaki tersebut menghantar cikgu tadi ke tempat asalnya.

Bila dah sampai rumah, cikgu tadi pun menceritakan apa yang terjadi kat mak bapak dia. Bapak cikgu tu dengan seribu satu persoalan mengesyaki sesuatu berlaku, sebab tengok anak dia nampak sakit, pucat lesi dan takut amatlah sangat.

Si bapa pun pergi ke tempat yang dimaksudkan anaknya tu. Menyamar sebagai pemburu yang tersesat dan bertanya tempat tuju. Dalam hati si bapa tadi hairan tengok jari-jari tangan lelaki tadi berbalut dan bertanya kenapa.

So lelaki tu pun cerita bahawa dua malam lepas datang seorang perempuan cantik elok paras rupa untuk tumpang bermalam di pondok beliau. Dan sudah tentu pada ketika itu syaitan iblis sudah berada bersama mereka. Disebabkan takut terjadinya perkara yang tidak diingini berlaku, beliau membakar jarinya satu persatu supaya dapat menghindarkan diri dari berfikir memperkosa perempuan tersebut.

Mendengar penerangan lelaki tersebut si bapa mempelawa lelaki berbalut jari itu datang ke rumahnya dan berhajat mengahwinkan anaknya kepada lelaki tersebut, tanpa pengetahuan lelaki tu yang bahawasanya perempuan yang akan dikahwininya adalah perempuan yang menumpang tidur di katil nya 2 malam yang sudah.

MORAL CERITA:

Apabila kita nak lakukan dosa, cubalah kita letakkan tangan kita di atas api. Jika kita mampu menahan kepedihan api tanpa rasa sakit, lakukan dosa tersebut TETAPI jika kita tak mampu, ingatlah bahawasanya api di dunia ini telah dihilangkan bisa neraka selama beribu-ribu tahun baru diletak di dunia ni, dan cuba kita bayang dan rasakan kepedihan api sebenarnya iaitu Api Neraka..


(Kredit kepada za za dari syok.org)

2 comments:

ijoks2009 said...

Salam,terkezut saya membaca tajuknya,tapi tak sempat nak baca sampai habis.nak kena masuk kerja balik.petang nanti saya akan sambung baca.

.:: zis ::. said...

Assalammualaikum wbt..

Haha. Ok, terima kasih kerana sudi melawat.

Post a Comment

.:: Post Rating ::.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...